Cât de importantă este îngrijirea tenului?

Hello beautiful people!

Știu, am lipsit deja prea multă vreme, dar așa cum v-am povestit, a fost o perioadă ciudată pentru mine și pe lângă faptul că nu am avut inspirație, îmi pierdusem puțin motivația și deși în general nu mă las influențată de ce anume cred alții, am pus pauză o perioadă pe tot ce înseamnă make-up și blog. Am petrecut mult mai mult timp cu Victor cât timp a fost Tudor la grădi și mi-am adunat forțele pentru următoarele articole și sper să mă țin de treabă corespunzător. Pentru astăzi m-am gândit să aprofundăm partea aceasta de skin care și importanța pe care o are un ten îngrijit înainte de machiaj și nu numai. Cred că aș putea să răspund cu un singur cuvânt la întrebarea asta, DA e vital să ne îngrijim tenul, indiferent de tipul de ten pe care îl avem. Pe vremea când nici măcar nu mă interesa partea asta, pentru că n-am crezut că e important sau că va exista vreo diferență, aveam impresia că toate produsele pe care le folosesc sunt varză și nu funcționează, culmea eu nici nu îmi hidratam tenul deși aveam cojițe și mi se crăpa pielea.

În primul rând, trebuie să avem grijă de corpul și tenul nostru din interior spre exterior, uneori putem folosi produse de sute de lei, dar să nu avem o alimentație adecvată sau să nu bem niciun strop de apă. Așa eram eu înainte, apoi, la o vizită la dermatolog, am înțeles că nu numai produsele de beauty/skin care ne ajută ci și cum avem grijă de noi zilnic. Pe vremea aceea, primul pas a fost să îmi schimb puțin alimentația și să introduc fructe, legume proaspete, să renunț la fast food și la tot ce e dăunător, chiar dacă nu am reușit să mă țin de toate astea 100%, am început să beau foarte multă apă și lichide în general, erau zile când aș fi putut să beau și 10l de apă, mai ales vara. Acum, mă chinui să fac, pentru că nu mă mai pot concentra doar la asta, dar în schimb am grijă cum pot de tenul meu în așa fel încât să fiu mulțumită de cum arată un machiaj pe tenul meu.

Nu știu dacă ați observat, dar în ultima vreme am văzut că foarte mulți make-up artiști atrag atenția asupra acestui fapt, e vital să avem grijă de tenul nostru și să ne informăm, mai ales atunci când plănuim un eveniment ce presupune ca noi să arătăm impecabil. Un MUA nu vă poate îngriji tenul în câteva minute și nici nu poate face minuni din păcate. Și eu am fost încăpățânată și nu țineam cont de sfaturile altor fete care mereu îmi spuneau că trebuie să am grijă și la îngrijirea tenului, nu numai la produsele de make-up. Da, într-o mare măsură contează și ca produsele să fie profi și de foarte bună calitate, dar dacă mă citiți de ceva vreme, cred că ați observat că nu am produse profi, dar încerc să scot ce e mai bun de la produse affordable.s1

Așadar, cum ne îngrijim tenul? Mai ales că sunt foarte multe produse pe piață, care promit foarte multe… e foarte important să fim conștiente de tipul nostru de ten și ca să fim sigure că alegem produsele adecvate, un medic dermatolog va răspunde la toate nelămuririle. Dacă aveți totuși cunoștințe minime și vă cunoașteți deja cât de cât tipul de ten, vă puteți orienta la câteva produse de bază.

Acum câțiva ani, căutam articole pe net și Ioana Dumitrache a scris un articol foarte interesant aici și o să vă și las câteva lucruri extrem de vitale în rutina de îngrijire a tenului, pași pe care și acum îi urmez la rândul meu.

“Rutina de îngrijire a tenului trebuie sã conţinã urmãtoarele etape:
1. Curãţare: care poate însemna folosirea unui demachiant (în cazul în care purtaţi machiaj) şi apoi a unui  gel/spumã de curaţare (pentru a îndepãrta demachiantul şi ultimele particule de praf sau machiaj).
2. Tonifiere: folosirea unei loţiuni tonice (preferabil fãrã alcool) care are mai multe roluri în funcţie de necesitãţile fiecãrei persoane: hidratare uşoarã, te scapã de senzaţia de “piele care ţine” cauzatã de apã, îndepãrteazã ultimele urme de machiaj, etc. Vã invit (şi insist) sã citiţi acest articol pentru a avea o altã perspectivã asupra loţiunilor tonice.
3. Hidratare: Hidratarea pielii este foarte importantã deoarece reprezintã ajutorul extern pe care noi îl oferim organismului nostru. Exceptând persoanele care au probleme specifice vizibile la nivelul epidermei şi care au nevoie de o îngrijire suplimentarã specialã, orice persoanã se va întâlni la un moment dat cu procesul degenerativ, adicã îmbãtrânirea pielii. Alimentaţia, razele ultraviolete, fumatul, alcoolul sau privarea de somn sunt doar câteva dintre elementele care influenţeazã îmbãtrânirea şi degradarea pielii, factorul genetic fiind cel mai important. De asemenea, este foarte important sa folositi o crema cu factor de protectie solara de fiecare data cand va expuneti razelor solare, indiferent de anotimp sau de vremea de afara.

Tot la capitolul hidratare trebuie sã ţineţi cont cã pielea din jurul ochilor are nevoie de o îngrijire specialã având în vedere cã este mult mai subţire şi cã nu existã glande sebacee în acea zonã.  Iar în alegerea produsul sau produselor de hidratare trebuie sã ţineţi cont de tipul de ten şi de problemele locale. Tenul mixt, de exemplu, este foarte pretenţios pentru cã prezintã exces de sebum în zona T, dar şi piele uscatã în jurul nasului sau al gurii. Nu uitaţi cã tenul acneic şi cel gras semnaleazã  de fapt o deshidratare în profunzime. Aşadar, sfatul meu este sã vã alegeţi produsele de hidratare în funcţie de tipul de ten, de necesitãţile specifice, dar sã aveţi grijã şi la ingredientele care vã pot cauza neplãceri.

De asemenea, existã şi câteva reguli de igienã personalã de care trebuie sã ţinem cont:
1. Prosopul de faţã şi perna pe care dormi trebuie sã fie numai ale tale şi sã le schimbi destul de des (foarte des în cazul persoanelor acneice care doresc sã se vindece);
2. Nu împrumuta cosmetice sau produse de faţã care au intrat în contact direct cu alte persoane: balsamuri  sau rujuri, crème în borcãnel, dermatografe sau rimeluri, etc.
3. Nu pune mâinile murdare pe fatã, de fapt nu este recomandat sã îţi atingi faţa decât cu mâinile curate.
4. Dacã porţi cãciulã (cã doar este iarnã) şi intrã în contact cu fruntea, este recomandat sã o speli cât mai des.
5. Dacã îţi aplici fondul de ten cu degetele, aplicã mai întâi în zonele curate şi fãrã acnee/probleme şi apoi în zonele cu probleme, iar apoi spalã-te imediat pe mâini.
6. În cazul în care te machiezi, nu uita sã cureţi regulat instrumentele de machiaj, mai ales cele destinate feţei, iar cele pentru produsele cremoase dupã fiecare utilizare.”

Articole ca ale Ioanei le găsiți peste tot pe internet, mai ales în ultima perioadă, am început să mă mai documentez și eu la rândul meu pentru a fi la curent cu informații corecte și pentru a mă asigura că și rutina mea de îngrijire este cea corectă. Ca și în celelalte articole, trebuie să insist și să repet, fiecare dintre noi este diferit, mai ales la capitolul ten și de aceea e aproape imposibil ca produsele ce îmi sunt bune mie și tenului meu, de exemplu, să fie bune și alte zeci de persoane. E foarte greu să găsești o rețetă universal valabilă pentru toată lumea, tocmai de aceea testez mereu produse, ca să fiu sigură 100% că acel produs mi se potrivește și chiar face ceva pentru tenul meu.

Am găsit pe sfatulmedicului.ro un articol la fel de interesant, cu sfaturi de îngrijire a tenului pentru fiecare tip în parte și mie personal mi s-a părut util, așa că vi-l las și pe acesta aici.

“Pentru a determina tipul de ten, se recomanda curatarea tenului cu un demachiant usor. Apoi, dupa 30 de minute, se aplica pe frunte, nas, obraji si barbie o foita curata. Daca pe foita nu apar urme de grasime, atunci tenul este uscat.
Tenul uscat este rugos si predispus la aparitia de linii fine si riduri premature.
Daca tenul este gras pe anumite portiuni si uscat in altele, atunci ai un ten mixt.
Tenul normal este de obicei neted si nu este predispus la acnee. Tenul gras este uleios la atingere si luceste.
Tenul gras este predispus la aparitia punctelor negre si a pustulelor.
Tenul sensibil necesita o atentie mai speciala, intrucat poate fi sensibil la anumite ingrediente existente in majoritatea cosmeticelor. Persoanele cu ten sensibil ar trebui intotdeauna sa foloseasca produse de ingrijire hipoalergenice, pentru a proteja tenul de reactiile alergice.
Un program de ingrijire regulata a tenului, adaptat nevoilor particulare ale tipului de ten, asigura un ten stralucitor si fara probleme.

alte articole utile:

Așa cum am menționat mai sus, găsiți o mulțime de articole utile și interesante pe acest subiect și cu siguranță se vor mai tot găsi în timp, pentru că pielea noastră trebuie iubită și îngrijită mereu, nu doar periodic. Am scris și eu un mini articol aici despre rutina mea de îngrijire a tenului, în mare și aici la fel v-am arătat câteva produse.skskincare

Găsiți în comerț sau prin magazine de tipul Carrefour sau Auchan și produse affordable, de la Gerovital, Elmiplant, sau în magazine de specialitate sau chiar farmacii, produse Clinique, Vichy, Bioderma, etc. Sfatul meu e să descoperiți produsele potrivite vouă și tipului vostru de ten, pentru că recomandările mele s-ar putea să nu se potrivească tuturor sau să nu funcționeze așa cum vă doriți. Eu folosesc produse ieftine, mă demachiez zilnic,seara și dimineața, aplic cremă hidratantă Elmiplant gama Bioten pentru ten uscat, îmi exfoliez tenul cam de 3 ori pe săptămână, la fel aplic și tot felul de măști cam minim de 2 ori pe săptămână, iar pentru mine funcționează perfect. Ultimile 2 săptămâni l-am neglijat destul de tare și deja mi-au apărut câteva coșulețe, pielea mea e foarte deshidratată și cu siguranță e diferență imensă între zilele în care am grijă și respect rutina și zilele în care nu îi fac nimic tenului meu. Vă garantez, machiajul se așează mult mult mai urât pe tenul neîngrijit, așadar aveți grijă cum puteți de corpul vostru în totalitate.

 

Sper că v-a ajutat acest articol și ca de obicei aștept și sugestiile voastre! Sper să aveți parte de un weekend minunat așa ca voi!

Stay beautiful inside and out!

 

 

Kisses,

kiss3

Anca.

Leave a Reply

