Contour and highlight – a must have!?

Iată că a venit și vremea să vorbim despre conturarea și iluminarea feței. Trebuie să recunosc, până acum vreo 2 ani maxim, nici măcar nu știam ce înseamnă vreuna din noțiuni și nici nu le foloseam, machiajul meu se rezuma la fond de ten, rimel, tuș, eyeliner și uneori farduri colorate, dar am aflat mai târziu, pe Instagram, evident, cam care e treaba cu conturarea și iluminarea feței. Trebuie să vă mărturisesc de pe acum, pentru un machiaj de zi cu zi, nu e nevoie să vă încărcați tenul inutil, dar puțină caldură și lumină discretă, sigur va face diferența. Evident, depinde și de gusturi, dar cea mai importantă este forma feței. Degeaba vedeți pe Instagram tutoriale pentru conturarea unui chip alungit atunci când voi aveți o față rotundă, de exemplu.

Există 2 tipuri de contur pe care le folosesc, conturul cremos și conturul pudră. Evident, nu e nevoie să le faceți pe amândouă, e suficient un bronzer sau un blush, puțin iluminator și machiajul vostru de zi e gata. Foarte importante sunt și nuanțele de contur pe care să vi le aplicați, iar după cum am învățat de pe youtube și de pe internet în general, niciodată nu ne conturăm fața cu nuanțe roșiatice sau prea maronii, e ca la sprâncene, ne trebuie un maro cenușiu, astfel încât să imităm umbra naturală a feței. O să vă las și o poză cu diferite forme ale feței ca să vă faceți o mică idee despre ce vorbesc:

23dd8e2581f625ba660e4dab7d9a0963

e2530e2b44e10f1766e209e918f637e2.jpg

forma-fetei

Așa cum vă puteți imagina, existe o multitudine de produse pe care le puteți folosi, iar aceste produse depind de subtonul pielii voastre, de culoarea tenului, adică dacă este mai deschisă sau mai închisă, etc. Dacă sunteți începătoare și nu vreți să vă încărcați fața prea tare, vă recomand să folosiți conturul pudră, eu așa am învățat/exersat. Am folosit 2 ani de zile Sleek Contour Kit, varianta light pentru highlight și pudră de contur, sau Sleek Face Form, care conține și blush. Eu nu folosesc blush de obicei, dar recent mi-am cupărat paleta Golden Sugar 2 de la Makeup Revolution, pe care o folosesc obsesiv și excesiv, am povestit de ea, aici.

Iluminatorul poate să existe sau nu, eu îmi luminez zona de sub ochi, centrul frunții, arcul lui cupidon, nasul și bărbia, dar nu e neapărat să vă iluminați altceva în afară de zona de sub ochi, din nou depinde ce vreți să scoateți în evidență și ce nu. Folosesc un corector cu un ton sau 2 mai deschis, niciodată mai mult, altfel risc să arăt ca o fantomă. În general folosesc Rimmel Wake Me Up, iar dacă nu am dormit suficient, Catrice Liquid Camouflage sau orice corector cu o acoperire mai mare.

Mai jos aveți cam cum folosesc eu trucurile acestea, după cum consider eu că trebuie, nu spun nicidecum că așa este varianta corectă, dar să vă faceți o idee. Este puțin exagerat, adică am folosit mult produs, care merge bine pentru machiaj de noapte sau de fotografie. Mie îmi place și pentru machiaj zilnic, dar folosesc mai puțin produs cremă. Mi-am setat apoi fața cu pudră liberă de la L.A Girl și mi-am aplicat și produsele pudră.

1.jpg

Și cam așa arată după ce setez cu pudră, aplic contur pudră și iluminator pudră.

2.jpg

Vă las mai jos niște link-uri de unde m-am inspirat la începuturi și nu numai, sigur vă vor fi de ajutor:

Cam acestea sunt informațiile pentru articolul de astăzi, sigur vor urma și altele, dar sper să vă fie de folos! Dacă aveți și voi alte idei/ sugestii, nu ezitați să îmi scrieți în căsuța pentru comentarii!

 

Kisses,

kiss3

Anca.

 

2 thoughts on “Contour and highlight – a must have!?

Leave a Reply

